facebook
 
 
 
 
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΣΑΣ
 
ΠΣΓΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011 - ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΚΔΣ
 
 
 




ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥ
ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΟΕΛΜΕΚ

ΣΤΗΝ Π.Σ.Γ.Α. ΤΗΣ 12ης ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2011


Εκ μέρους του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου της Οργάνωσής μας σας καλωσορίζω στην Τακτική Συνεδρία της Παγκύπριας Συνδιάσκεψης των Γενικών Αντιπροσώπων.

Το νέο Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της Οργάνωσης μας προέκυψε μέσα από τις εκλογές της 17ης Μαΐου 2011. Στις 9 Ιουνίου 2011 καταρτίστηκε σε σώμα με την εξής σύνθεση:

 

Πρόεδρος: Δημήτρης Ταλιαδώρος

Αντιπρόεδρος: Ελένη Σεμελίδου

Γραμματέας: Θέμης Πολυβίου

Ταμίας: Γιάννης Νικολαϊδης

Οργανωτικός Γραμματέας: Kώστας Χατζησάββας

Βοηθός Γεν. Γραμματέας: Ελευθερία Θεοδώρου

Βοηθός Γεν. Ταμίας: Σωτήρης Χαραλάμπους

Μέλη του Κ.Δ.Σ. είναι οι Λεύκιος Λευκίου, Ευαγόρας Παπαγιάννης, Δημήτρης Παπανικολάου, Αλκίνος Λαζάρου, Γιώργος Γιαλλούρης, Χρίστος Βαλανίδης, Κυριάκος Κυριάκου, Ρένα Γιαβρή, Σιμάκης Συμεού, Στέλιος Παπανικολάου, Βασίλης Κίττος, Κώστας Κύρου, Χρύσω Συρίμη-Σκίτσα και Παντελής Νικολαϊδης.

Στην υπό λογοδοσία περίοδο το Κ.Δ.Σ. συνήλθε σε 12 συνεδρίες, ενώ η Γραμματεία της Οργάνωσης συνήλθε σε 35 συνεδρίες.

Τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησαν το Κ.Δ.Σ. την περίοδο Ιουνίου – Δεκεμβρίου 2011 είναι τα εξής:

Πορεία υλοποίησης Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης
Η πορεία της προώθησης και υλοποίησης της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης κινείται με πολύ αργούς ρυθμούς. Γι αυτό και η Οργάνωσή μας δεν μπορεί να αισθάνεται ικανοποιημένη από τους ρυθμούς υλοποίησής της. Μάλιστα υπήρξαν και κάποιες αρνητικές εξελίξεις για τις οποίες θα αναφερθώ πιο κάτω.

Θέση της Οργάνωσής μας είναι ότι απαραίτητες προϋποθέσεις για να προχωρήσουμε στην εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων είναι: Να προηγηθεί η σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τα συμφωνηθεί το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα και τα Προγράμματα Σπουδών και να ετοιμαστεί/συμφωνηθεί το νέο διδακτικό υλικό που θα χρησιμοποιηθεί στη διδακτική πράξη.

Κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς η Οργάνωσή μας διαπίστωσε σαφείς παραβιάσεις των πιο πάνω προϋποθέσεων. Ενδεικτικά αναφέρω την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού να προχωρήσει σε πλήρη εφαρμογή των νέων αναλυτικών στο μάθημα της Γλώσσας στην Α΄ Γυμνασίου, αλλαγή της διάταξης της διδακτέας ύλης στο μάθημα της Ιστορίας στη Β΄ Γυμνασίου και η εισαγωγή νέου βιβλίου στο μάθημα των Θρησκευτικών στην Α΄ Γυμνασίου. Σε συνεργασία με τους οικείους Συνδέσμους (ΣΕΚΦ και Σύνδεσμο Θεολόγων) η Οργάνωσή μας αντέδρασε στις πιο πάνω ατυχείς αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας και με παρέμβαση του ίδιου του Υπουργού Παιδείας: Καθορίστηκε ένας υποτυπώδης προγραμματισμός των διδακτέων συντακτικών –γραμματικών φαινομένων, επανήλθε ο προγραμματισμός της ύλης της Ιστορίας στη Β΄ Γυμνασίου της προηγούμενης χρονιάς και τρίτο αποσύρθηκε το νέο βιβλίο των θρησκευτικών της Α΄ τάξης Γυμνασίου και το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στην παραγγελία του αντίστοιχου βιβλίου που υπάρχει στην Ελλάδα και το οποίο χρησιμοποιείτο μέχρι την περσινή χρονιά.

Η όλη διαδικασία εφαρμογή των αναλυτικών Προγραμμάτων με τα λάθη και τις παραλείψεις της καθιστούν επιβεβλημένη τη συμμετοχή της ΟΕΛΜΕΚ στην Επιτροπή Εφαρμογή των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων. Δεν κατανοούμε την απόφαση του ΥΠΠ ενώ η Οργάνωσή μας συμμετείχε στην Κεντρική Επιτροπή Διαμόρφωσης των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΕΔΑΠ) έχει εξαιρεθεί από την Επιτροπή Εφαρμογή των.

Ένα εξαιρετικής σημασίας ζήτημα που παραμένει σε εκκρεμότητα είναι η διαμόρφωση του νέου Ωρολογίου Προγράμματος (Ω.Π) και των Προγραμμάτων Σπουδών (Π.Σ). Η Οργάνωσή μας αναμένει την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και είναι έτοιμη να τη συζητήσει στα πλαίσια του στόχου της για αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να επαναλάβω τη θέση της Οργάνωσής μας ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή των νέων αναλυτικών είναι να καταλήξουμε πρώτα στο ωρολόγιο πρόγραμμα που θα εφαρμοστεί.

Στο ζήτημα του νέου Σχεδίου Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών και του Εκπαιδευτικού Έργου διαπιστώνουμε μια αδικαιολόγητη κωλυσιεργία από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Η Οργάνωσή μας χαιρέτισε από την πρώτη στιγμή την κατάθεση του, τον Απρίλιο του 2009, του νέου Σχεδίου Αξιολόγησης, γιατί άνοιγε τη συζήτηση του σημαντικού αυτού θέματος. Η Οργάνωσή μας θέλοντας να προωθήσει τη συζήτηση του θέματος υπέβαλε μια σειρά διευκρινιστικών ερωτημάτων προς το Υπουργείο από τον Ιούνιο του 2009, τα οποία δυστυχώς δεν απαντήθηκαν γραπτώς. Τα ερωτήματα αυτά ουσιαστικά δε διευκρινίστηκαν ούτε και με την κατάθεση της νέας πρότασης του Υπουργείου για την αξιολόγηση το Σεπτέμβριο του 2010. Αναμένουμε τη νέα πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.

Επαναλαμβάνουμε και σήμερα ότι η Οργάνωσή μας πιστεύει ότι απαιτείται το συντομότερο δυνατόν η θεσμοθέτηση ενός νέου συστήματος αξιολόγησης το οποίο θα προωθεί την αξιοκρατία, θα εδράζεται σε αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια και θα καταργεί τη σημερινή αναχρονιστική μορφή του επιθεωρητή με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Βασική προϋπόθεση της Οργάνωσής μας είναι ότι το τελικό κείμενο θα προχωρήσει προς έγκριση, εφόσον υπάρχει η συναίνεση των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων. Το τελικό κείμενο της Αξιολόγησης θα τεθεί ενώπιον της Π.Σ.Γ.Α. για έγκριση.

Για το θέμα της Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών το Επιστημονικό Συμβούλιο, στο οποίο η Οργάνωσή μας εκπροσωπείται έχει ετοιμάσει Συνολικό Σχέδιο Υποχρεωτικής Περιοδικής Ενδοϋπηρεσιακής Επιμόρφωσης, η οποία θα πραγματοποιείται εντός διδακτικού χρόνου. Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι καμιά εξέλιξη δε σημειώθηκε στο καίριο αυτό ζήτημα της παιδείας μας. Το Υπουργείο δεν έχει ακόμη ασχοληθεί με το τεράστιο αυτό ζήτημα που για την Οργάνωσή μας είναι μέγιστης σημασίας. Θεωρούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας σκόπιμα δεν έχει απασχοληθεί ουσιαστικά με το ζήτημά της επιμόρφωσης, γιατί αντιμετωπίζει το ζήτημα αποκλειστικά και μόνο με οικονομικούς όρους. Ουσιαστική όμως Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση δεν μπορεί να γίνει χωρίς θεσμοθέτηση ενός παραγωγικού και λειτουργικού συστήματος Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Ενός συστήματος που θα παρέχει ταυτόχρονα κίνητρα στους εκπαιδευτικούς για επιμόρφωση.

Αιτήματα της ΟΕΛΜΕΚ με τη νέα σχολική χρονιά 2011-2012 – Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί
Ένα από τα πρώτα σημαντικά ζητήματα που κλήθηκε να απασχοληθεί το νέο Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της Οργάνωσής μας ήταν το πρόβλημα των αδιόριστων εκπαιδευτικών. Αρχές Σεπτεμβρίου παρέμεναν αδιόριστοι γύρω στους 300 συναδέλφους, οι οποίοι εργάστηκαν την προηγούμενη σχολική χρονιά. Ήδη η Οργάνωσή μας από τις 22 Αυγούστου 2011 στην πρώτη συνάντηση της με το νέο Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού κ. Γιώργο Δημοσθένους έθεσε έντονα μια σειρά αιτημάτων. Από αυτά ικανοποιήθηκαν τα εξής:

  • § Η απαλλαγή των Διευθυντών των Γυμνασίων από διδακτικά καθήκοντα.
  • § Η πλήρης εφαρμογή του Υπεύθυνου Τμήματος στη Β΄ Γυμνασίου (επέκταση κατά 2/3). Έτσι σε όλες τις τάξεις (Γυμνασίου – Λυκείου) εφαρμόζεται πλέον ο σημαντικός αυτός θεσμός.
  • § Η επέκταση της εργαστηριοποίησης στα μαθήματα της Πληροφορικής, Τεχνολογίας, Φυσικής και Χημείας.
  • § Η πιλοτική εφαρμογή της εργαστηριοποίηση των μαθημάτων της Γλώσσας και των Μαθηματικών στη Α΄ τάξη των Γυμνασίων. Η ικανοποίηση του αιτήματος αυτού της Οργάνωσης θα είναι ιδιαίτερα σημαντική αν εμείς οι εκπαιδευτικοί πείσουμε για τα θετικά αποτελέσματα αυτής της καινοτομίας. Εδώ οφείλουμε να εκφράσουμε την ικανοποίησή μας στο νέο Υπουργό Παιδείας για τη σχετική πολιτική απόφαση που πήρε.

Με την ικανοποίηση των πιο πάνω αιτημάτων της Οργάνωσής μας τελικά παρέμειναν αδιόριστοι γύρω στους 63 συναδέλφους. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να φαίνεται θετική αλλά δεν μπορούμε να δηλώσουμε ικανοποιημένοι από τη στιγμή που παραμένουν χωρίς διορισμό συνάδελφοι που εργάστηκαν τις προηγούμενες σχολικές χρονιές.

Ταυτόχρονα όμως θέλουμε να δηλώσουμε και τη διαμαρτυρία μας για το γεγονός ότι δεν εφαρμόστηκε και φέτος η παραχώρηση μιας ώρας εργαστηρίου για όλους τους συναδέλφους που διδάσκουν το μάθημα της Βιολογίας στην Γ΄ Λυκείου. Αντί αυτού το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού παραχώρησε μια ώρα σε κάθε Λύκειο, δηλαδή από τις 65 διδακτικές περιόδους που ζητήσαμε δόθηκαν μόνο οι 37. Θεωρούμε την απόφαση αυτή του Υπουργείο πισωγύρισμα και αθέτηση των συμφωνηθέντων. Η Οργάνωσή μας εμμένει στη θέση της για εφαρμογή των συμφωνηθέντων και θα επανέρθει στο σχετικό αίτημά της κατά τη διαδικασία του καταρτισμών των αναγκών για τη νέα σχολική χρονιά.

Κοινοποίηση των Υπηρεσιακών Εκθέσεων/Αξιολογήσεων των Εκπαιδευτικών
Η έλλειψη διαφάνειας στις εκθέσεις/αξιολογήσεις (των Διευθυντών, των Επιθεωρητών, του κλιμακίου Επιθεωρητών) για τους εκπαιδευτικούς ανήκει πλέον στο παρελθόν.

Οι έντονες προσπάθειες και ενέργειες της Οργάνωσής μας προς κάθε κατεύθυνση (Γενικό Εισαγγελέα της Δημοκρατίας, Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, ΥΠΠ) απέφεραν αποτέλεσμα και ήδη οι συνάδελφοι έχουν πάρει ταχυδρομικώς τις συγκεκριμένες εκθέσεις.

Εισαγωγή του θεσμού των τετραμήνων
Στα θετικά του διατρέξαντος εξαμήνου ήταν η εισαγωγή του θεσμού των τετραμήνων, μια πρόταση που εδώ και χρόνια η Οργάνωσή μας είχε εισηγηθεί. Με την εισαγωγή του νέου θεσμού παρέχεται η δυνατότητα της ορθολογιστικότερης αξιοποίησης του σχολικού χρόνου. Θετική θεωρούμε και την καθιέρωση του διήμερου επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη βάση της σχολικής μονάδας μετά το τέλος του Α΄ τετραμήνου. Η Οργάνωσή μας μετέχει στην Επιτροπή Αξιολόγησης του θεσμού, η οποία έχει συσταθεί από το Υπουργείο Παιδείας, και η οποία ετοιμάζει τις εισηγήσεις της για βελτίωση του θεσμού.

Πρόγραμμα Εκμάθησης της Ελληνικής Γλώσσας για τους Αλλόγλωσσους μαθητές
Η Οργάνωσή μας θεωρεί το πρόγραμμα εκμάθησης της Ελληνικής γλωσσάς για τους αλλόγλωσσους μαθητές ως αναποτελεσματικό και αντιπαραγωγικό. Για να είναι αποτελεσματικό το πρόγραμμα θα έπρεπε τα μαθήματα αυτά να γίνονταν πριν την έναρξη της κάθε σχολικής χρονιάς, καθώς επίσης και να αυξηθούν οι διδακτικές περίοδοι για εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην πρωινή φοίτηση. Επίσης οι μαθητές αυτοί θα μπορούσαν παράλληλα να παρακολουθήσουν μαθήματα ελληνικής γλώσσας σε μη διδακτικό χρόνο (απογεύματα).

Ανέγερση Κεντρικών Γραφείων της ΟΕΛΜΕΚ
Σε σχέση με την ανέγερση Κεντρικών Γραφείων της Οργάνωσης το θέμα είναι στο Συμβούλιο Παρεκκλίσεων και αναμένονται οι απόψεις των Διευθυντών των Τμημάτων Πολεοδομίας και Δημοσίων Έργων καθώς επίσης και του Δήμου Στροβόλου. Τα νέα σχέδια προβλέπουν την ανέγερση κτιρίου το οποίο συνάδει με τις οικονομικές δυνατότητες της Οργάνωσής μας και είναι εφικτή η υλοποίηση του. Τα νέα σχέδια όπως είναι γνωστό παρουσιάστηκαν από τον αρχιτέκτονα Ηρακλή Παπαχρίστου στη Συνδιάσκεψη του Δεκεμβρίου του 2010.

Σχέδια Υπηρεσίας της ειδικότητας Τεχνολογίας και Σχεδιασμού και Τεχνολογίας
Τέθηκε ξανά προς τον Υπουργό Παιδείας το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές Τεχνολογίας και Σχεδιασμού & Τεχνολογίας, το οποίο επηρεάζει άμεσα την αξιολόγηση και συνεπώς την επαγγελματική τους ανέλιξη και τονίστηκε από την Οργάνωσή μας ότι το μακροχρόνιο (10 χρόνια) αυτό πρόβλημα που δημιουργεί διακρίσεις σε καθηγητές της ίδιας ειδικότητας, πρέπει επιτέλους να λυθεί οριστικά. Η Οργάνωσή μας έχει πάρει απόφαση για να υποστηρίξει εισήγηση του Συνδέσμου για λήψη μέτρων έτσι ώστε το ΥΠΠ να προβληματιστεί και να δώσει λύση στο πρόβλημα.

Η Οργάνωσή μας για το θέμα θα έχει συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού στις 28 Δεκεμβρίου 2011 και θα του θέσει επιτακτικά το αίτημα να δώσει πολιτική λύση στο ζήτημα στέλλοντας άμεσα στη Βουλή πρόταση για τροποποίηση του σχετικό σημείου των Σχεδίων Υπηρεσίας.

Κανονισμοί Μετακινήσεων Καθηγητών, Βοηθών Διευθυντών και Βοηθών Διευθυντών Α΄
Η Οργάνωσή μας και κατά την περίοδο αυτή πρόταξε τη θεσμοθέτηση των κανονισμών Μετακινήσεων των Καθηγητών και των Βοηθών Διευθυντών. Από το Σεπτέμβριο του 2010 η Οργάνωσή μας κατέθεσε στο ΥΠΠ ολοκληρωμένο προσχέδιο Κανονισμών Μετακινήσεων για τους Β.Δ.Α.΄ με δεκαέξι σημεία. Αναμένουμε από το ΥΠΠ να κληθούμε και να συζητήσουμε τους κανονισμούς αυτούς, έτσι ώστε να καταλήξουμε σε συμφωνία και να τεθούν σε εφαρμογή. Παράλληλα με την ευκαιρία αυτή θεωρούμε απαράδεκτη την άρνηση του ΥΠΠ να προχωρήσει στη θεσμοθέτηση των κανονισμών μετακινήσεων των καθηγητών, οι οποίοι εφαρμόζονται εδώ και 12 χρόνια, αποστέλλοντάς τους στη Βουλή.

Διεθνείς Σχέσεις
Η Οργάνωσή μας πήρε μέρος σε Διεθνή Συνέδρια, σε συνεργασία με τις άλλες δυο Εκπαιδευτικές Οργανώσεις ΠΟΕΔ και ΟΛΤΕΚ. Για σκοπούς συντονισμού της δράσης μας, πριν από κάθε συνέδριο πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις μεταξύ των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων αλλά και με λειτουργούς του Υπουργείου Εξωτερικών και Παιδείας όπου αυτό ήταν αναγκαίο.

Στις 22 – 26 Ιουλίου 2011 πραγματοποιήθηκε στο Cape Town της Αφρικής το Παγκόσμιο Συμβούλιο της Education International (E.I.). Το συνέδριο πραγματοποιείται κάθε 4 χρόνια και εκπροσωπούνται όλες οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις ανά το Παγκόσμιο. Κύριο μήνυμα του συνεδρίου ήταν «Οικοδομώντας το μέλλον δια μέσου μιας ποιοτικής εκπαίδευσης».

Στο συνέδριο αυτό στο οποίο συμμετείχαν και οι τρεις Ελληνοκυπριακές Εκπαιδευτικές Οργανώσεις ΟΕΛΜΕΚ – ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ, έγιναν εκλογές για την ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου της Ε.Ι., συζητήσεις για διάφορα εκπαιδευτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλές χώρες λόγω αντιδημοκρατικών διαδικασιών που επικρατούν στις χώρες αυτές καθώς επίσης και λόγω των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Κοινό χαρακτηριστικό των χωρών αυτών είναι οι χαμηλοί μισθοί των εκπαιδευτικών και οι μαζικές απολύσεις τους.

Στο Παγκόσμιο Συμβούλιο εξετάστηκε και απορρίφθηκε η ένσταση που υπέβαλαν προς την Ε.Ι. το 2009, οι τρεις Ε/Κ Εκπαιδευτικές Οργανώσεις για την απόφαση της Ε.Ι. να δεχτεί ως μέλος της, την Τ/Κ εκπαιδευτική συντεχνία «DAU-SEN» που ανήκει στην «ανώτερη» εκπαίδευση.

Για το θέμα αυτό οι τρεις Ε/Κ Εκπαιδευτικές Οργανώσεις προέβησαν σε όλες τις ενδεικνυόμενες διαδικασίες, σε συνεννόηση με το Υπ. Εξωτερικών και το ΥΠΠ, με βάση το καταστατικό της Ε.Ι. Τονίζουμε για μία ακόμη φορά ότι οι τρεις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις ΟΕΛΜΕΚ – ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ, επανειλημμένως τα τελευταία χρόνια, ζήτησαν από το ΥΠΠ να πιέσει τα Πανεπιστήμια της Κύπρου, Δημόσια και Ιδιωτικά, να υποβάλουν αίτηση για εγγραφή στην Ε.Ι. και στην ETUCE για χειρισμό των θεμάτων Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης. Για τη βαθμίδα αυτή εδώ και πολλά χρόνια παρουσιάζεται ένα μεγάλο κενό, αφού δεν υπάρχει εκπροσώπηση από μέρους των Πανεπιστημίων της Κυπριακής Δημοκρατίας. Οι Ε/Κ Εκπαιδευτικές Οργανώσεις της Μέσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης, καταβάλλουν προσπάθειες για να καλύψουν το κενό αυτό, πλην όμως η ETUCE δεν αποδέχεται τα θέματα Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης να τα χειρίζονται οι Εκπαιδευτικές Οργανώσεις της Μέσης και Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Με όλα αυτά τα δεδομένα και ύστερα από συμμετοχή αντιπροσωπείας της Οργάνωσής μας και σε συνέδριο της ETUCE στο Κίεβο, πιστεύουμε ότι για αντιμετώπιση της Τουρκικής προπαγάνδας είναι απαραίτητη η δημιουργία Γραφείου Διεθνών Σχέσεων το οποίο να ασχολείται συστηματικά και σε επαγγελματική βάση με τα θέματα της ETUCE.

Εκδόσεις
Μέσα στο 2011 συνεχίστηκε η έκδοση της εφημερίδας μας «ΤΟ ΒΗΜΑ» και του Επιστημονικού Περιοδικού «ΠΑΡΟΥΣΙΑ» που στάληκαν στα σχολεία σε όλους τους συναδέλφους.

Η εφημερίδα μας εκδόθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο και η επόμενη έκδοσή της αναμένεται μέσα στον ερχόμενο Μάρτη.

Η «ΠΑΡΟΥΣΙΑ» που έχει πια καθιερωθεί ως ένα έγκυρο επιστημονικό περιοδικό κυκλοφόρησε τον περασμένο Οκτώβρη.

Σύντομα θα συνέλθει η Συντακτική Επιτροπή της ΟΕΛΜΕΚ για να δρομολογήσει την έκδοση και των δυο εντύπων. Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να δημοσιεύσουν οτιδήποτε, παρακαλούμε να στείλουν τα κείμενά τους στην ΟΕΛΜΕΚ.

Με την ευκαιρία θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα μέλη της Συντακτικής Επιτροπής για τη δουλειά τους και τη συμβολή τους στην έκδοση των εντύπων της ΟΕΛΜΕΚ.

 

Οικονομικά Μέτρα
Η ΟΕΛΜΕΚ είχε δηλώσει από τον Ιούνιο του 2011 ότι οι εκπαιδευτικοί είμαστε πρόθυμοι να συνεισφέρουμε για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης και των δημοσιονομικών προβλημάτων της Κυπριακής Οικονομίας. Θέσαμε τρεις αυτονόητες προϋποθέσεις:

  • § Να συνεισφέρουμε αυτά που μας αναλογούν
  • § Να συνεισφέρουν αναλογικά όλοι και ιδιαίτερα αυτοί που κατέχουν τον πλούτο
  • § Να δούμε έμπρακτα δείγματα από Κυβέρνηση και Βουλή για περιορισμό της σπατάλης των δημόσιων δαπανών, λήψη διαρθρωτικών μέτρων για την κυπριακή οικονομία και μέτρα πάταξης της φοροδιαφυγής.

Με το πρώτο πακέτο οικονομικών μέτρων που ψηφίστηκε από τη Βουλή στις 26 Αυγούστου 2011 επιβλήθηκε στους εκπαιδευτικούς:

  • § Έκτακτη εισφορά για αντιμετώπιση της κρίση της τάξεως του 3%
  • § Εισφορά για την επαγγελματική σύνταξη 3%
  • § Αύξηση της συνεισφοράς μας στο Ταμείο για Χήρες και Ορφανά κατά 1,25%

Στους νεοεισερχόμενους συναδέλφους επιβλήθηκε διαχρονικά εισφορά για το Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων της τάξεως των 6,8% και θα υπάρξει επιπλέον εισφορά για Ταμείο Προνοίας.

Συνολικά επιβλήθηκε μια αποκοπή από το μισθό μας της τάξεως πέραν του 7%. Ουσιαστικά οι καθηγητές έχουμε ΧΑΣΕΙ ΕΝΑ ΜΙΣΘΟ. Παράλληλα δεν είδαμε δείγματα γραφής για φορολόγηση του πλούτου και πολλών άλλων συμπολιτών μας που έχουν εισοδήματα πολλαπλάσια των εκπαιδευτικών.

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,
Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2011 το Κ.Δ.Σ. ανέπτυξε μια σημαντική δραστηριότητα και διαχειρίστηκε, τόσο τα τρέχοντα και καθημερινά προβλήματα των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης, όσο και τα σημαντικά ζητήματα που τίθενται στο πλαίσιο της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης όπως επίσης και το ζήτημα των αδιόριστων συναδέλφων και το μεγάλο θέμα των οικονομικών μέτρων.

Σίγουρα τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών παραμένουν ανοικτά, για αυτό χρειάζεται η εγρήγορση και η συστράτευση τόσο του συνόλου των Γενικών Αντιπροσώπων της Οργάνωσής μας όσο και της βάσης των καθηγητικού κόσμου.

Η προσπάθεια από τη μια της διασφάλισης και της αναβάθμισης του Δημόσιου Σχολείου και της Δημόσιας Εκπαίδευσης και από την άλλη του κύρους και της αξιοπρέπειας των καθηγητών είναι συνεχής και αδιάκοπη. Θεωρούμε όμως ότι η ΟΕΛΜΕΚ αποτελεί διαχρονικά τον βασικό εκπαιδευτικό εταίρο που τα υπερασπίζεται με συνέπεια και σταθερότητα.

Αγαπητοί συνάδελφοι είμαι στη διάθεσή σας να απαντήσω σε κάθε διευκρινιστική σας ερώτηση επί του απολογισμού του Κ.Δ.Σ. Είμαι έτοιμος, να ακούσω με προσοχή την εποικοδομητική σας κριτική, αναγκαία για τη βελτίωση ακόμη περισσότερο της δουλειάς και του έργου που επιτελεί το Κ.Δ.Σ. της Οργάνωσής μας.

Σας ευχαριστώ και με την ευκαιρία των εορτών εύχομαι σε όλες και όλους Καλά Χριστούγεννα και Καλή και δημιουργική χρονιά .

 
 
ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ