facebook
 
 
 
 
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΣΑΣ
 
Απάντηση στον κ. Πήλικο από τον Γ.Γ. της ΟΕΛΜΕΚ
 
 
 
 
Ημερομηνία: 01-08-2012

Ο κ. Πήλικος και τα «σκανδαλώδη ωράρια των εκπαιδευτικών»

Το γνωστό του προσωπείο κατά των εκπαιδευτικών βρήκε και πάλι την ευκαιρία να παρουσιάσει ο κ. Πήλικος, με αφορμή την κάθοδο των εκπροσώπων της Τρόικας στην Κύπρο παρουσιάζοντάς τους ως τους κηφήνες και τους καλοπερασάκηδες της κυπριακής κοινωνίας.

Παρελαύνοντας από τα Μ.Μ.Ε.  εκστόμισε τις γνωστές αβάσιμες κατηγορίες του και προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα μίλησε για «σκανδαλώδη ωράρια των εκπαιδευτικών», δασκάλων και καθηγητών.

Δεν ξέρουμε πού βασίζει τα στοιχεία του ο κ. Πήλικος και χωρίς αιδώ κινδυνολογεί παρουσιάζοντας μια παραπλανητική εικόνα για το συγκεκριμένο θέμα.

Καταρχήν να του ξεκαθαρίσουμε ότι το ωράριο των καθηγητών της Κύπρου δεν διαφέρει από το ωράριο των εκπαιδευτικών της Ευρώπης αλλά και του κόσμου ολόκληρου. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν χώρες (π.χ. Μάλτα, Ελλάδα, Φιλανδία, Ισπανία, κ.ά) που έχουν εκπαιδευτικό ωράριο με λιγότερες ώρες εργασίας από το ωράριο των εκπαιδευτικών της Κύπρου, αλλά και χώρες με το ίδιο ωράριο (Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, κ.ά).

Ακόμη να τονίσουμε ότι οι 24 ώρες εργασίας που εργάζονται οι εκπαιδευτικοί της Κύπρου, μόλις διοριστούν δεν είναι μόνο αυτές που αποτελούν το ωράριο εργασίας τους. Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί έχουν τα παρακάτω καθήκοντα – υποχρεώσεις:

  • Η κοινή κενή για συντονισμό μια φορά τη βδομάδα.
  • Η ώρα για να δέχονται γονείς μια φορά τη βδομάδα.
  • Οι συνεδρίες της διευθυντικής ομάδας δύο ώρες, μια φορά τη βδομάδα.
  • Οι συνεδρίες των επιτροπών των σχολείων και των ομίλων.
  • Η συνεδρία του καθηγητικού συλλόγου μια φορά το μήνα από τις 1.35 μέχρι τις 3μ.μ. (εκτός από τις έκτακτες συνεδρίες).
  • Οι πρόβες για τις γιορτές και εκδηλώσεις που γίνονται εκτός των ωρών εργασίας.
  • Οι εφημερεύσεις όλα τα διαλείμματα μια φορά τη βδομάδα.
  • Οι εφτά αναπληρώσεις που είναι υποχρεωμένος να εκτελεί ο εκπαιδευτικός.
  • Η κατ΄οίκον εργασία που δεν έχει κανένας άλλος εργαζόμενος. Μάλιστα επιστημονικές μελέτες που δεν έγιναν από εκπαιδευτικούς, άρα δεν μπορεί να μας πει ο κ. Πήλικος ότι ευλογούμε τα γένια μας, απέδειξαν ότι έχει ειδικότητες (π.χ. φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί, κ.ά) που εργάζονται απόγευμα στο σπίτι τους πέραν των 30 ωρών τη βδομάδα.

Φυσικά είναι περιττό να αναφερθούμε στην παρουσία του εκπαιδευτικού καθημερινά στο σχολείο από τις 7.30π.μ. μέχρι και τις 1.35μ.μ.

Κόπτεται ο κ. Πήλικος για τους δυο μήνες που «κάθονται» οι εκπαιδευτικοί και μάλιστα είναι πρόθυμος να μας βρει εργασία και να μας βάλει να εργαζόμαστε. Και αυτό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Καταρχήν να τον ενημερώσουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να πάρουν άδεια στη διάρκεια της εκπαιδευτικής χρονιάς, όπως οι άλλοι εργαζόμενοι, εκτός κι αν υπάρχουν σοβαροί λόγοι (π.χ. λόγοι υγείας). Αν κάθε εργαζόμενος έχει δικαίωμα, ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας του από 20 μέχρι και 30 ή και περισσότερες εργάσιμες μέρες άδεια, τότε μπορεί εύκολα να αντιληφθεί ότι δεν είναι τόσο ευνοούμενοι οι εκπαιδευτικοί όσο θέλει να τους παρουσιάζει.

Ακόμη, να τον πληροφορήσουμε ότι η διευθυντική ομάδα κάθε σχολείου, οι προγραμματιστές και άλλες ειδικότητες, που είναι περίπου το 40% του συνόλου των καθηγητών, μέχρι και τις 10 Ιουλίου βρίσκονται στα σχολεία, για να διεκπεραιώσουν σωρό εργασιών, ενώ από τις 20 Αυγούστου επιστρέφουν στα σχολεία, για να κάνουν τις απαραίτητες προεργασίες για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Να μη μιλήσουμε και για τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας που υπάρχουν στα περισσότερα σχολεία (ακατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσες καθηγητών με στοιβαγμένους δεκάδες εκπαιδευτικούς, κ.ά).

Από το Μάρτιο μέχρι και το Νοέμβριο η αφόρητη ζέστη καθιστά τραγικές τις συνθήκες μέσα στα σχολεία. Φανταστείτε, να λειτουργούσαν τα σχολεία και Ιούλιο – Αύγουστο. Καθηγητές και μαθητές θα μεταφέρονταν καθημερινά στα νοσοκομεία λόγω θερμοπληξίας.

Διεθνείς έρευνες έχουν αποδείξει ότι οι εκπαιδευτικοί ασκούν ένα από τα πιο ψυχοφθόρα επαγγέλματα και γι’ αυτό οι περισσότεροι που αφυπηρετούν φεύγουν με κλονισμένη την υγεία τους. Αν δεν το πιστεύει αυτό ο κ. Πήλικος τον προκαλούμε να αφήσει για λίγο το πολυτελές γραφείο του και  να έρθει να απασχολήσει  -  όχι να διδάξει – ένα τμήμα με παιδιά για μια ώρα. Αν αντέξει και δεν εγκαταλείψει την αίθουσα πριν συμπληρωθεί η ώρα, τότε τα ξαναλέμε.

Είμαστε σίγουροι ότι αγνοεί ακόμη ο κ. Πήλικος και οι πέριξ αυτού ότι κατά μέσο όρο οι εκπαιδευτικοί υπηρετούν 7 με 8 χρόνια, δηλαδή το 25% της υπηρεσίας τους εκτός έδρας. Τι σημαίνει αυτό; Περισσότερα έξοδα, ταλαιπωρία και κινδύνους. Για παράδειγμα, ο εκπαιδευτικός που υπηρετεί εκτός έδρας, είναι υποχρεωμένος να ξεκινά από τις 6π.μ. για να φτάσει στον προορισμό του και να επιστρέφει στο σπίτι του στις 3μ.μ.

Ανησυχεί ο κ. Πήλικος για τις 40.000 ανέργους. Και εμείς ανησυχούμε, αλλά δεν ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί γι’ αυτό αλλά οι εργοδότες που ζητούσαν αφορμή για να προχωρήσουν σε απολύσεις. Μακάρι να βρουν δουλειά το ταχύτερο οι άνεργοι συμπολίτες μας. Όμως μήπως οι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί που θα μείνουν φέτος άνεργοι, μετά από υπηρεσία 7 και 8 χρόνων, δεν είναι εργαζόμενοι; Πληροφορούμε τον κ. Πήλικο ότι αναλογικά το ποσοστό τους είναι ψηλότερο σε σχέση με το ποσοστό των ανέργων της Κύπρου.

Θα μπορούσαμε να πούμε και πολλά άλλα πράγματα. Θα κλείσουμε όμως με δύο σημεία:

Πρώτο, είμαστε σίγουροι ότι είναι ο κ. Πήλικος και οι πέριξ αυτού, που μεθοδεύουν τα περί «σκανδαλώδους ωραρίου των εκπαιδευτικών» και όχι η Τρόικα, που δεν έθεσε τέτοιο θέμα σε άλλες χώρες, και

Δεύτερο, για να βρίσκεται ο κ. Πήλικος στη θέση που βρίσκεται σήμερα, κάποιος από τους «αργόσχολους», «ευνοούμενους», «καλοπερασάκηδες» εκπαιδευτικούς ξενύχτησε διορθώνοντας τα κείμενά του ή προετοιμαζόμενος για να του διδάξει τα απαραίτητα και να γίνει χρήσιμος άνθρωπος στην κοινωνία. Λίγος σεβασμός δεν βλάπτει.

 

Θέμη Πολυβίου

Γ.Γ. της ΟΕΛΜΕΚ

 
ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ