facebook
 
 
 
 
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΣΑΣ
 
ΠΣΓΑ ΙΟΥΝΙΟΥ 2010 - ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
 
 
 




A
πόφαση ΠΣΓΑ 24/06/2010 με θέμα την «Ειδική Αγωγή»

 

Η Π.Σ.Γ.Α. της ΟΕΛΜΕΚ που συνήλθε στις 24/06/2010 στη Λεμεσό ασχολήθηκε με το θέμα της «Ειδικής Αγωγής» στη Μέση Εκπαίδευση και αφού συζήτησαν τα προβλήματα που παρουσιάζονται στον τομέα αυτό καλεί το ΥΠΠ να προχωρήσει στην υλοποίηση των πιο κάτω εισηγήσεων οι οποίες δίνουν διέξοδο και λύσεις προς αντιμετώπιση προβλημάτων σχετικά με την «Ειδική Αγωγή».

 

  1. Μέσα από την εμπειρία στις πιο δύσκολες περιπτώσεις παραβατικότητας η οικογένεια δε δίνει τη συγκατάθεσή της για παραπομπή του παιδιού στις υποστηρικτικές υπηρεσίες.  Θα πρέπει να δοθεί το δικαίωμα σύγκλησης πολυθεματικής ομάδας (ΣΕΑ, ΥΕΨ, Γραφείο Ευημερίας και Διεύθυνση Σχολείου) και, εφόσον κριθεί αναγκαίο, να μπορεί η επιτροπή / ομάδα να παραπέμπει το παιδί, μέσα στα πλαίσια του σχολείου, στην αρμόδια υπηρεσία.
  2. Για τα παιδιά για τα οποία υπάρχει απόφαση των ΕΕΕΑΕ ότι έχουν μαθησιακό πρόβλημα, να περνούν  από εξέταση  από Πολυθεματικό Ιατρικό Συμβούλιο που θα κάνει ακριβή διάγνωση του μαθησιακού προβλήματος ( π.χ. Νοητικό πρόβλημα, Υπερκινητικότητα, προβλήματα μνήμης, προβλήματα συγκέντρωσης, κλπ) κάθε παιδιού ξεχωριστά, για να μπορεί ο εκπαιδευτικός να αντιληφθεί το πρόβλημα και να βοηθήσει.
  3. Κατάρτιση όλων των καθηγητών που αναλαμβάνουν τη στήριξη των παιδιών με Ειδικές Ανάγκες  ( Εθελοντική και Υποχρεωτική)
  4. Κατάρτιση ( Εθελοντική και Υποχρεωτική) όλων των καθηγητών που αναλαμβάνουν Υπεύθυνοι Τμημάτων ( ιδίως στη Α’ τάξη των Γυμνασίων & Λυκείων).
  5. Κατάρτιση ( Εθελοντική και Υποχρεωτική) όλων των καθηγητών που αναλαμβάνουν τμήματα με παιδιά με Ειδικές Ανάγκες
  6. Να καταρτιστούν όλοι καθηγητές στα Ανθρώπινα Δικαιώματα και Ειδικά στο Δικαίωμα της Εκπαίδευσης και τον Κυπριακό Νόμο της «Ειδικής Αγωγής» όπως προνοεί και ίδιος ο νόμος.
  7. Να αποσαφηνισθούν τα σημεία επιθεώρησης της «Ειδικής Αγωγής» από τους επιθεωρητές στους καθηγητές της στήριξης.
  8. Έκδοση Εδικού Εγχειριδίου «Ειδικής Αγωγής» για τους διδάσκοντες (το Υπουργείο  να επιχορηγήσει τη συγγραφή και έκδοσή του).
  9. Να αυξηθούν οι ώρες παρουσίας των Συμβούλων στα Γυμνάσια που έχουν πέραν των 10 παιδιών της «Ειδικής Αγωγής».  (κάθε 10 παιδιά μια ημέρα επιπλέον).
  10. Να επιταχυνθεί η διαδικασία εξέτασης παιδιών από την Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας.
  11. Το Υπουργείο να δώσει λύση στο πρόβλημα των σχολικών μονάδων που φιλοξενούν παιδιά με « Ψυχολογικές Διαταραχές» και τα οποία θέτουν σε συνεχή κίνδυνο τόσο τον εαυτό τους, όσο και τα άλλα παιδιά και τους διδάσκοντες όπως:
  • Να προωθηθούν μέτρα και προγράμματα στο Γυμνάσιο, όπως εμπλουτισμό του Ατομικού Προγράμματος , με μαθήματα ικανοτήτων, δεξιοτήτων και κοινωνικής ενσωμάτωσης, ώστε να περιοριστεί η εγκατάλειψη του σχολείου από τα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες, από την ηλικία των 15 χρόνων.
  • Να δημιουργηθούν ΚΕΝΤΡΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ που να μπορούν να προσφέρουν ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΑΓΩΓΕΣ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ για τις περιπτώσεις των μαθητών εκείνων που παρουσιάζουν ακραία παραβατική συμπεριφορά.

 

Σε περίπτωση μη ικανοποίησης των εισηγήσεων της ΟΕΛΜΕΚ στο πιο πάνω θέμα η ΠΣΓΑ εξουσιοδοτεί το Κ.Δ.Σ. να αξιολογήσει την κατάσταση και αν χρειαστεί να προχωρήσει σε όλα τα απαραίτητα μέτρα μη εξαιρουμένων και των δυναμικών.

 

H  Πρόεδρος                                               Ο  Γεν.  Γραμματέας

 

Ελένη Σεμελίδου                                          Κώστας Χατζησάββας

Λεμεσός,  24  Ιουνίου 2010.

Αρ. πρωτ.  ΠΣΓΑ ΙΟΥΝΙΟΥ 2010(ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)

 
 
ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ