facebook
 
 
 
 
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΣΑΣ
 
Ενημέρωση του Προέδρου της ΟΕΛΜΕΚ στην ΠΣΓΑ της 18ης Δεκεμβρίου 2014
 
 
 
 
Ημερομηνία: 24-12-2014

 

 

Τ.Θ. 28917,

2084 ΑΚΡΟΠΟΛΗ, ΛΕΥΚΩΣΙΑ

ΤΗΛ. 22- 378480 , 22-379590,

ΦΑΞ. 22-379430, 22-379550

E-MAIL: info@oelmek.com.cy

Webside: www.oelmek.com.cy

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΕΛΜΕΚ ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΑΛΙΑΔΩΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΟΕΛΜΕΚ ΣΤΗΝ Π.Σ.Γ.Α. ΤΗΣ 18ης ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2014

 

Εκ μέρους του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου της Οργάνωσής μας σας καλωσορίζω στην Τακτική Συνεδρία της Παγκύπριας Συνδιάσκεψης των Γενικών Αντιπροσώπων.

 

Το νέο Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της Οργάνωσής μας προέκυψε μέσα από τις εκλογές της 22ας Μαΐου 2014. Στις 12 Ιουνίου 2014 καταρτίστηκε σε σώμα με την εξής σύνθεση:

 

Πρόεδρος: Δημήτρης Ταλιαδώρος

Αντιπρόεδρος: Άλκηστη Βαρνάβα

Γραμματέας: Μιχάλης Ιερείδης

Ταμίας: Ανδρέας Σοφόκλης

Οργανωτικός Γραμματέας: Σωτήρης Παπαμωϋσέως

Βοηθός Γραμματέας: Γιάννος Σωκράτους

Βοηθός Ταμίας: Λάκης Γαβριήλ

 

Μέλη του Κ.Δ.Σ. είναι οι Λεύκιος Λευκίου, Μιχάλης Μηλιώτης, Γιώργος Παπαϊωάννου, Παναγιώτα Κούλα, Παναγιώτα Κάϊζερ, Πέτρος Γάης, Ξένια Γιουκκά-Ξανοφώντος, Κυριάκος Ματθαίου, Νίκος Δαμιανού, Ανδρέας Μαυράτσας, Σάββας Περατικός, Νίκος Στυλιανίδης, Όθωνας Ψυχογιός και Πανίκος Παναγή.

 

Στην υπό λογοδοσία περίοδο το Κ.Δ.Σ. συνήλθε σε 9 συνεδρίες, ενώ η Γραμματεία της Οργάνωσης συνήλθε σε 37 συνεδρίες.

 

Τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησαν το Κ.Δ.Σ. την περίοδο Ιουνίου – 2014  - Δεκεμβρίου 2014 είναι τα εξής:

 

Πορεία υλοποίησης Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης

Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού παρουσίασε, στις 7 Νοεμβρίου 2014, στις τρεις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις τις εξής τρεις προτάσεις: 1. Νέο Σύστημα Διορισμών στην Εκπαίδευση, 2. Διαμόρφωση Νέου Συστήματος Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και των Εκπαιδευτικών και 3. Διαμόρφωση Ενιαίας Πολιτικής για την Επιμόρφωση και την Κατάρτιση των Εκπαιδευτικών Λειτουργών. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν μια πρώτη συζήτηση της πρότασης για την Επιμόρφωση στις 3 Δεκεμβρίου 2014, της Αξιολόγησης στις 9 Δεκεμβρίου 2014 ενώ η πρώτη συνάντηση για το νέο σύστημα Διορισμών στη Εκπαίδευση αναβλήθηκε μετά την έκδοση της απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την περίπτωση του επαναδιορισμού των συμβασιούχων της Ιταλίας.

Σχετικά με την πρόταση για την Επιμόρφωση η Οργάνωσή μας διατύπωσε τη θέση ότι είναι γενικόλογη και αόριστη και έθεσε τις γενικές θέσεις της, που είναι:

Θέση της Οργάνωσή μας είναι ότι ουσιαστική Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση δεν μπορεί να γίνει χωρίς θεσμοθέτηση ενός παραγωγικού και λειτουργικού συστήματος Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Ενός συστήματος που θα προβλέπει την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κατά τακτά χρονικά διαστήματα σε διδακτικό χρόνο και το οποίο θα παρέχει ταυτόχρονα κίνητρα και ευκαιρίες στους εκπαιδευτικούς για επιμόρφωση.

Στη συνέχεια το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε επιστολή στις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις στην οποία έθεσε τις βασικές – γενικές αρχές του και ζήτησε τις θέσεις της κάθε Οργάνωσης.

Σε σχέση με την πρόταση για την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών και του Εκπαιδευτικού Έργου η Οργάνωση στην πρώτη συνάντηση ζήτησε το Οικονομικό Παράρτημα της πρότασης, στο οποίο θα καταγράφονται οι κλίμακες των θέσεων προαγωγής που προβλέπει και το συνολικό αριθμό της κάθε θέσης. Τονίσαμε ότι οι όποιες διαδικασίες αξιολόγησης, ιδιαίτερα με σκοπό την προαγωγή, θα πρέπει να στηρίζονται σε μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια και να σέβονται την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών. Επαναλάβαμε τη θέση μας ότι η Οργάνωση δεν συναινεί στην κατάργηση της κλίμακας του Βοηθού Διευθυντή Α΄, ενώ αποδέχεται τη μετεξέλιξή του σε νέο καθεστώς που θα προβλέπεται στο Νέο Σχέδιο Αξιολόγησης. Τονίσαμε ότι δεν μας βρίσκει σύμφωνους η δημιουργία μια πολυδάπανης Ακαδημίας Εκπαιδευτικής Ηγεσίας, ρόλο το οποίο μπορεί να συνεχίσει να έχει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Θέση μας είναι ότι το πρόγραμμα επιμόρφωση των διευθυντικών στελεχών της Εκπαίδευσης θα πρέπει να γίνεται μετά την προαγωγή των Εκπαιδευτικών.

Επαναλαμβάνουμε και σήμερα ότι η Οργάνωσή μας πιστεύει ότι απαιτείται το συντομότερο δυνατόν η θεσμοθέτηση ενός νέου συστήματος αξιολόγησης το οποίο θα προωθεί την αξιοκρατία, θα εδράζεται σε αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια και θα καταργεί τη σημερινή αναχρονιστική μορφή του επιθεωρητή με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Βασική προϋπόθεση της Οργάνωσής μας είναι ότι το τελικό κείμενο θα προχωρήσει προς έγκριση, εφόσον υπάρχει η συναίνεση των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων.

Σε σχέση με το Νέο Σύστημα Διορισμών στην Εκπαίδευση η Οργάνωση εξέφρασε τη διαφωνία της με την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, γιατί δεν διασφαλίζει τους συναδέλφους συμβασιούχους, εκτάκτους και αντικαταστάτες, οι οποίοι εργάζονται ή εργάστηκαν στην Εκπαίδευση. Η πρόταση του ΥΠΠ είναι αντίθετη και με την εισήγηση του Προέδρου της Δημοκρατίας για διασφάλιση του εργασιακού καθεστώτος των συναδέλφων που έχουν υπηρετήσει την Εκπαίδευση για πέραν των 30 μηνών.

Η Οργάνωση θεωρεί απαραίτητη πριν την εφαρμογή του όποιου συμφωνημένου νέου συστήματος διορισμού στην Εκπαίδευση τη διασφάλιση, δηλαδή την εξασφάλιση του μόνιμου διορισμού των, των συναδέλφων που περάτωσαν με επιτυχία το Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Επιμόρφωσης, των συμβασιούχων, εκτάκτων και αντικαταστατών, οι οποίοι εργάστηκαν ή εργάζονται στην Εκπαίδευση.

 

Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Ένα εξαιρετικής σημασίας ζήτημα που παραμένει σε εκκρεμότητα είναι η διαμόρφωση του νέου Ωρολογίου Προγράμματος για το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Η Οργάνωσή μας θεωρεί το ζήτημα αυτό ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της Μέσης Εκπαίδευσης, το οποίο θα έπρεπε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού να αντιμετωπίσει κατά προτεραιότητα. Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού προχώρησε στη σύσταση Ειδικής Επιτροπής για την ετοιμασία πρότασης για νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα στο γυμνασιακό και λυκειακό κύκλο, υπό την προεδρία του κ. Νίκου Ορφανίδη και στην οποία συμμετέχει και η Οργάνωσή μας. Στις 28/10/2014 συνεδρίασε για πρώτη φορά η σχετική Επιτροπή υπό την προεδρία του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κατά την οποία ο κ. Υπουργός κατέθεσε τις κατευθυντήριες γραμμές, τις οποίες θα μελετήσει/ερευνήσει η Επιτροπή και θα καταθέσει σχετική πρόταση. Είναι γενικά παραδεκτό ότι το Ενιαίο Λύκειο αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα και ότι χρειάζονται να ληφθούν άμεσα μέτρα για τον εξορθολογισμό των επιλογών και τη δημιουργία ενός νέου Ωρολογίου Προγράμματος, το οποίο θα είναι λειτουργικό και θα αναβαθμίζει το επίπεδο και την ποιότητα της Μέσης Εκπαίδευσης.

 

Παγκύπριες Εξετάσεις

Μια θετική εξέλιξη την περίοδο αυτή είναι η ικανοποίηση ενός πολύχρονου αιτήματος της Οργάνωσής μας για σύσταση Ειδικής Επιτροπής που θα μελετήσει και θα αξιολογήσει την όλη διαδικασία των Παγκυπρίων Εξετάσεων. Στις 2 Δεκεμβρίου 2014 συνήρθε η σχετική Επιτροπή υπό την προεδρία του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού. Κατά τη συνεδρία ο κ. Υπουργός κατέθεσε τις κατευθυντήριες γραμμές της Επιτροπής. Οι σημαντικότερες είναι ο διαχωρισμός των Παγκυπρίων Εξετάσεων σε Απολυτήριες Εξετάσεις και σε Εξετάσεις Εισαγωγής στα Δημόσια Πανεπιστήμια Κύπρου και Ελλάδας, η σύνθεση και η λειτουργία των Επιτροπών Θεματοθετών και η εξέταση διαδικασιών οι οποίες θα διασφαλίζουν ακόμη μεγαλύτερη αξιοπιστία καθώς επίσης και το αδιάβλητο των Εξετάσεων. Η Επιτροπή, υπό την προεδρία της κ. Τέρψας Κωνσταντινίδου, Προϊστάμενη της Υπηρεσίας Εξετάσεων, συνήλθε ήδη σε πρώτη συνεδρία στις 10 Δεκεμβρίου 2014.

 

Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί - Αιτήματα της ΟΕΛΜΕΚ με τη νέα σχολική χρονιά 2014-2015

Ένα από τα πρώτα σημαντικά ζητήματα που κλήθηκε να απασχοληθεί το νέο Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο της Οργάνωσής μας ήταν το πρόβλημα των αδιόριστων εκπαιδευτικών.

Η Οργάνωσή μας, προβλέποντας το πρόβλημα της αδιοριστίας, σε συνάντηση που είχε με τον Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού στις 23/6/2014 κατέθεσε έξι παιδαγωγικά μέτρα που αναβαθμίζουν την ποιότητας της εκπαίδευσης στη Μέση Εκπαίδευση, αλλά ταυτόχρονα έδιναν και προοπτικές λύσης του προβλήματος της αδιοριστίας των συναδέλφων συμβασιούχων/εκτάκτων. Οι προτάσεις της Οργάνωσής μας ήταν οι εξής:

  1. Επέκταση και πλήρης εργαστηριοποίηση των μαθημάτων Φυσικής και Χημείας στο Γυμνάσιο.
  2. Ενισχυτική διδασκαλία στα μαθήματα των Νέων Ελληνικών και Μαθηματικών στην Α΄ Γυμνασίου.
  3. Εργαστηριοποίηση του μαθήματος της Βιολογίας στην Α’ Γυμνασίου.
  4. Αντιστοιχία ηλεκτρονικών υπολογιστών-μαθητών στο μάθημα της Δακτυλογραφίας στο Λύκειο.
  5. Επιμόρφωση των διδασκόντων στην Γ’ Λυκείου με σκοπό τον αποτελεσματικότερο συντονισμό και την απάμβλυνση κάποιων προβλημάτων που παρατηρούνται στις Παγκύπριες Εξετάσεις.
  6. Αξιοποίηση Ευρωπαϊκών κονδυλίων με στόχο την επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών.

Από τα αιτήματα αυτά ικανοποιήθηκε η πλήρης εργαστηριοποίηση των μαθημάτων της Φυσικής και της Χημείας στο Γυμνάσιο, η επιμόρφωση των διδασκόντων στην Γ΄ Λυκείου στα μαθήματα των Νέων Ελληνικών, των Μαθηματικών και των Οικονομικών και υπήρξε μια δέσμευση για την αντιστοιχία μαθητών – ηλεκτρονικών υπολογιστών στο μάθημα της Δακτυλογραφίας.

Με τις συνεχείς πιέσεις της Οργάνωσής μας, την περίοδο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου, αλλά και με τη δέσμευση του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού ότι θα διατεθούν όλες οι διαθέσιμες θέσεις στον Προϋπολογισμό, η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων που εργάστηκαν ως συμβασιούχοι – έκτακτοι την περσινή χρονιά επαναδιορίστηκαν. Σε μερικές ειδικότητες μάλιστα διορίστηκε και μεγαλύτερος αριθμός από ότι την περσινή χρονιά. Συνολικά διορίστηκαν πέραν των 585 συμβασιούχων/εκτάκτων. Ενδεικτικό των πιο πάνω είναι το γεγονός ότι δεν χρειάστηκε η Οργάνωση να διοργανώσει εκδηλώσεις διαμαρτυρίας για τον μη επαναδιορισμό των περσινών συναδέλφων, όπως υποχρεώθηκε να πράξει τα προηγούμενα 3 χρόνια.

 

Προαγωγές – Μονιμοποιήσεις

Συνεχίζοντας την προσπάθεια του προηγούμενου ΚΔΣ η Οργάνωσής μας εργάστηκε έντονα, συντονισμένα και σε πολλά επίπεδα για να επιτύχει την αποπαγοποίηση συνολικά 157 θέσεων προαγωγής (13 Διευθυντών, 4 Βοηθών Διευθυντών Α΄ και 140 Βοηθών Διευθυντών) καθώς επίσης και 263 μονιμοποιήσεων στη Μέση Εκπαίδευση. Η πραγματοποίηση των προαγωγών αυτών, έστω και χωρίς μισθολογική αναβάθμιση, ήταν ιδιαίτερα σημαντική επιτυχία γιατί βοήθησε σημαντικά στη διοικητική στελέχωση των σχολείων μας και δημιούργησε 35 πρόσθετες ανάγκες για διορισμούς συμβασιούχων/εκτάκτων. Οι 263 μονιμοποιήσεις είναι ένα σημαντικό γεγονός λαμβάνοντας υπόψη και το ότι είναι πλήρως παγοποιημένες όλες οι προσλήψεις σ’ όλο το Δημόσιο Τομέα και μόνο στην Εκπαίδευση παραχωρήθηκαν μονιμοποιήσεις. Η καθυστέρηση της έγκρισης από την Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής των θέσεων προαγωγής δημιούργησε προβλήματα στην έγκαιρη στελέχωση των σχολείων μας. Για αντιμετώπιση του προβλήματος η Οργάνωσή μας εισηγήθηκε να πραγματοποιηθούν οι συνεντεύξεις των υποψηφίων για προαγωγή τα απογεύματα και τα Σάββατα. Δυστυχώς η εισήγησή μας δεν έγινε αποδεκτή από την ΕΕΥ.

Η Οργάνωσή μας, για τη νέα σχολική χρονιά 2015-2016 έχει ήδη θέσει στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, σε συνάντησή μας στις 4/11/2014, την αναγκαιότητα να καλυφθούν οι πέραν των 150 κενών θέσεων προαγωγής καθώς επίσης και οι κενές μόνιμες θέσεις. Η προσπάθειά μας θα είναι δύσκολη, αλλά είναι αποφάσεις που θα βοηθήσουν να λειτουργήσουν ομαλά τα σχολεία μας τη νέα σχολική χρονιά.

 

Καθεστώς Αντικαταστατών

Μεγάλο μέρος της δράσης της Οργάνωσης την περίοδο αυτή αφιερώθηκε στη βελτίωση του καθεστώτος εργοδότησης των Αντικαταστατών και ισότιμης αντιμετώπισης των αντικαταστατών όλων των βαθμίδων της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Η άνιση μεταχείριση των αντικαταστατών της Μέσης Εκπαίδευσης σε σχέση με αυτούς της Δημοτικής Εκπαίδευσης επιβεβαιώθηκε και με τις παρεμβάσεις της Επιτρόπου Διοικήσεως και του Γενικού Ελεγκτή. Η παρέμβαση των δύο αυτών θεσμικών οργάνων της Πολιτείας ήταν αποτέλεσμα και των πρωτοβουλιών της Επιτροπής Αντικαταστατών της Οργάνωσής μας, η οποία ενίσχυσε τα μέγιστα την προσπάθεια της ΟΕΛΜΕΚ για το θέμα. Η Οργάνωσή μας σε αλλεπάλληλες συναντήσεις της με τον Υπουργό Παιδείας (26/9/2014, 3/10/2014, 17/11/2014 και 2/12/2014) και μετά από έντονη διαπραγμάτευση πέτυχε να βελτιώσει το καθεστώς εργοδότησης των Αντικαταστατών και να θέσει βασικούς κανόνες ισότιμης αντιμετώπισης των Αντικαταστατών όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης. Η απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού της 15ης Δεκεμβρίου 2014 είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και οι εκκρεμότητες που παραμένουν θα συζητηθούν μετά τη δίμηνη πιλοτική εφαρμογή της απόφασης.

 

Κανονισμοί Λειτουργίας των Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης.

Η Οργάνωση αναγνωρίζοντας ότι οι Κανονισμοί Λειτουργίας των Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης χρειάζονται εκσυγχρονισμό και αλλαγές ζήτησε από τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού την άμεση σύσταση Επιτροπής, η οποία θα μελετήσει το θέμα και θα προχωρήσει στον καθορισμό των αλλαγών που απαιτούνται να γίνουν. Η Επιτροπή έχει συσταθεί και μετέχουν σ’ αυτή εκπρόσωποι της Διεύθυνσης Μέσης Εκπαίδευσης, της ΟΕΛΜΕΚ, της Συνομοσπονδίας Συνδέσμων Γονέων και της ΠΣΕΜ. Η Επιτροπή συνήλθε ήδη σε δύο συνεδριάσεις (5/11/2014 και 16/12/2014) και έχει αρχίσει την κατ’ άρθρο εξέταση των Κανονισμών. Η Οργάνωση προσδοκά μέσα από τις τροποποιήσεις των Κανονισμών να καταστεί η λειτουργία των Σχολείων μας πιο αποτελεσματική, λειτουργική και εύρυθμη.

 

Σχέδια Υπηρεσίας της ειδικότητας Τεχνολογίας και Σχεδιασμού και Τεχνολογίας

Τέθηκε ξανά προς τον Υπουργό Παιδείας το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές Σχεδιασμού και Τεχνολογίας, το οποίο επηρεάζει άμεσα την αξιολόγηση και συνεπώς την επαγγελματική τους ανέλιξη και τονίστηκε από την Οργάνωσή μας ότι το πολύχρονο (σχεδόν 15 χρόνια) αυτό πρόβλημα, το οποίο δημιουργεί διακρίσεις σε καθηγητές της ίδιας ειδικότητας, πρέπει επιτέλους να λυθεί οριστικά.

Η Γραμματεία για την προώθηση του αιτήματος είχε τρεις συναντήσεις με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού (23/6/2014, 21/8/2014 και 7/10/2014). Στην τρίτη συνάντηση ήταν παρούσα και η Γραμματεία της ΟΛΤΕΚ. Κατά τις συναντήσεις η ΟΕΛΜΕΚ ανέπτυξε τις απόψεις της για το θέμα και κάλεσε τον ΥΠΠ να δώσει άμεση λύση. Τελικά το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να ζητήσει τη σύγκληση της ΜΕΠΕΥ κατά την οποία θα δηλώσει ότι διαφωνεί με τις θέσεις της ΟΛΤΕΚ και έτσι να κηρυχθεί εργατική διαφορά και στη συνέχεια να οδηγηθεί το θέμα στην Επιτροπή Υπουργών για να αποφασιστεί η σχετική τροποποίηση του Σχεδίου Υπηρεσίας. Η σχετική επιστολή έχει σταλεί στον Πρόεδρο της ΜΕΠΕΥ, Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Οικονομικών, και αναμένουμε τη σύγκληση της Επιτροπής.

 

Οικονομικά Μέτρα

Η Γραμματεία της ΟΕΛΜΕΚ αντιδρώντας άμεσα, 10 Σεπτεμβρίου 2014, εξέφρασε την έντονη διαφωνία και ανησυχία της στις δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών αναφορικά με την πρόθεση για μονιμοποίηση των αποκοπών που έχουν γίνει στο κρατικό μισθολόγιο και για φορολόγηση του εφάπαξ. Η Οργάνωση τόνισε τότε ότι δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά οποιαδήποτε μέτρα που πλήττουν για άλλη μια φορά τους εργαζόμενους στο δημόσιο. Επίσης, η Οργάνωσή μας ζήτησε τη σύγκληση Πανσυκαλιστικής Σύσκεψης για το ζήτημα που προέκυψε μετά τις δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών. Η Οργάνωσή συμμετείχε σε σύσκεψη που κάλεσε η ΠΑΣΥΔΥ και υιοθέτησε, στις 15 Σεπτεμβρίου 2014, την εισήγηση της ΠΑΣΥΔΥ για κήρυξη 24ωρης απεργίας στις 19 Σεπτεμβρίου 2014, ως πρώτο μέτρο αντίδρασης.

Σε συνάντηση των ηγεσιών της ΠΑΣΥΔΥ και των τριών Εκπαιδευτικών Οργανώσεων με τον Υπουργό Οικονομικών, στις 17 Σεπτεμβρίου 2014, εξεφράστηκαν οι κοινές θέσεις των Συνδικαλιστικών Οργανώσεων για τα ζητήματα της φορολόγησης του εφάπαξ, της σταδιακής καταβολής του και της μονιμοποίησης των περικοπών των μισθών. Η συνάντηση δεν κατέληξε σε συμφωνία με ουσιαστικότερη διαφωνία το ζήτημα του τρόπου καταβολής του εφάπαξ.

Μετά την αποτυχία της συνάντησης με τον Υπουργό Οικονομικών είχαμε την παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας και την πραγματοποίηση συνάντησης (18/9/2014) στο Προεδρικό υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Στη συνάντηση εκπροσωπήθηκαν οι ΠΑΣΥΔΥ και οι τρεις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις.

Ως αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν η γνωστή δήλωση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου, με την οποία δηλωνόταν ότι η Κυβέρνηση δεν είχε πρόθεση να προχωρήσει στη φορολόγηση του εφάπαξ και θα άρχιζε ένας κοινωνικός διάλογος για τα δημόσια οικονομικά. Ως αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν η αναστολή της απεργίας που κήρυξαν οι Συνδικαλιστικές Οργανώσεις του Δημοσίου για τις 19 Σεπτεμβρίου 2014. Στη συνάντηση του Προεδρικού τέθηκε από την ΟΕΛΜΕΚ και την ΠΟΕΔ και το ζήτημα των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των νέων εκπαιδευτικών, για τα οποία ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είπε ότι θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διαλόγου με το Υπουργείο Οικονομικών.

 

Ανέγερση Κεντρικών Γραφείων της ΟΕΛΜΕΚ

Αγαπητοί συνάδελφοί και συναδέλφισσες είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε σήμερα ότι έχει ολοκληρωθεί η ανέγερση των Κεντρικών Γραφείων της ΟΕΛΜΕΚ στη Δασούπολη, στην οδό Κωνσταντίνου Σπυριδάκι, πρώτου προέδρου της ΟΕΛΜΕΚ. Μια προσπάθεια που ξεκίνησε το 2002 και μετά από 12 χρόνια έχει ολοκληρωθεί. Επιτέλους η Οργάνωσή μας μετά από 60 χρόνια ζωής και δράσης αποκτά για πρώτη φορά ιδιόκτητη στέγη. Εντός των ημερών αρχίζει η διαδικασία της μετακόμισής μας στα νέα γραφεία μας. Με ικανοποίηση μπορούμε να δηλώσουμε ότι η επόμενη ΠΣΓΑ θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία μας. Με την ευκαιρία αυτή οφείλω να ευχαριστήσω όλα τα στελέχη της Οργάνωσης που όλα αυτά τα χρόνια εργάστηκαν για την υλοποίηση του στόχου να αποκτήσουμε ιδιόκτητα γραφεία. Ευχαριστίες οφείλονται ιδιαίτερα στην Αντιπρόεδρο της Οργάνωσή κ. Άλκηστη Βαρνάβα, η οποία είχε την ευθύνη της παρακολούθησης, τα τελευταία δύο χρόνια, των εργασιών της ανέγερσης των γραφείων μας.

Παράλληλα η Οργάνωσή μας την περίοδο αυτή ασχολήθηκε με βελτίωση/ανακαίνιση των εξοχικών διαμερισμάτων της ΟΕΛΜΕΚ στην Πάφο, ήδη έχει αγοραστεί νέα επίπλωση και ξεκίνησαν οι διαδικασίες ανακαίνισης με μπογιάντισμα και ανανέωση συντήρηση του χώρου της πισίνας και των χώρων υγιεινής των διαμερισμάτων.

 

Διεθνείς Σχέσεις

Η Οργάνωσή μας την περίοδο αυτή πήρε μέρος σ’ ένα Διεθνές Συνέδριο στην Αυστρία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στον τομέα αυτό έχει η άφιξη στην Κύπρο, στις αρχές Ιανουαρίου του 2015, του Γενικού Γραμματέα της ETUCE, Mr Martin Romer. Κατά την επίσκεψή του θα συζητηθούν τα ζητήματα που αφορούν τις σχέσεις των Ελληνοκυπριακών και Τουρκοκυπριακών Οργανώσεων και την εκπροσώπηση των Ελληνοκυπριακών Οργανώσεων στην ETUCE.

 

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,

 

Κατά την περίοδο αυτή το Κ.Δ.Σ.  ανέπτυξε μια σημαντική δραστηριότητα και διαχειρίστηκε, τόσο τα τρέχοντα και καθημερινά προβλήματα των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης, όσο και τα σημαντικά ζητήματα που τίθενται στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του Εκπαιδευτικού μας συστήματος, όπως επίσης και το ζήτημα των αδιόριστων συναδέλφων και το μεγάλο θέμα των οικονομικών μέτρων.

Σίγουρα τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών παραμένουν ανοικτά, για αυτό χρειάζεται η εγρήγορση και η συστράτευση τόσο του συνόλου των Γενικών Αντιπροσώπων της Οργάνωσής μας όσο και της βάσης των καθηγητικού κόσμου.

Η προσπάθεια από τη μια της διασφάλισης και της αναβάθμισης του Δημόσιου Σχολείου και της Δημόσιας Εκπαίδευσης και από την άλλη του κύρους και της αξιοπρέπειας των καθηγητών / καθηγητριών είναι συνεχής και αδιάκοπη. Θεωρούμε όμως ότι η ΟΕΛΜΕΚ αποτελεί διαχρονικά το βασικό εκπαιδευτικό εταίρο που τα υπερασπίζεται με συνέπεια και σταθερότητα.

Αγαπητοί συνάδελφοι είμαι στη διάθεσή σας να απαντήσω σε κάθε διευκρινιστική σας ερώτηση επί του απολογισμού του Κ.Δ.Σ. Είμαι έτοιμος, να ακούσω με προσοχή την εποικοδομητική σας κριτική, αναγκαία για τη βελτίωση ακόμη περισσότερο της δουλειάς και του έργου που επιτελεί το Κ.Δ.Σ. της Οργάνωσής μας.

Σας ευχαριστώ που με ακούσατε και σας εύχομαι Καλά Χριστούγεννα, Καλή Χρονιά και ας ευχηθούμε η νέα χρονιά να αποτελέσει χρονιά αλλαγών στη Μέση Εκπαίδευση που θα την αναβαθμίζουν ποιοτικά και ότι θα ανάψουν και πάλι οι φάροι της παιδείας μας στα Ελληνικά Γυμνάσια Αμμοχώστου, Μόρφου και Κερύνειας.

 

 

Σας ευχαριστώ

 

Λεμεσός,  18  Δεκεμβρίου 2014

Αρ. πρωτ. ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ (ΠΣΓΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2014)

 
ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ