facebook
 
 
 
 
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΩΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ ΣΑΣ
 
Ενημέρωση του Προέδρου της ΟΕΛΜΕΚ στην ΠΣΓΑ της 16ης Ιουνίου 2016
 
 
 
 
Ημερομηνία: 21-06-2016

 

 

Τ.Θ. 28917,

2084 ΑΚΡΟΠΟΛΗ, ΛΕΥΚΩΣΙΑ

ΤΗΛ. 22- 378480 , 22-379590,

ΦΑΞ. 22-379430, 22-379550

E-MAIL: info@oelmek.com.cy

Webside: www.oelmek.com.cy


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ Κ.Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΕΛΜΕΚ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΟΕΛΜΕΚ ΣΤΗΝ Π.Σ.Γ.Α. ΤΗΣ 16ης ΙΟΥΝΙΟΥ 2016

 

Εκ μέρους του Κεντρικού Διοικητικού Συμβουλίου της Οργάνωσής μας σας καλωσορίζω στην Τακτική Συνεδρία της Παγκύπριας Συνδιάσκεψης των Γενικών Αντιπροσώπων.

 

Στην υπό λογοδοσία περίοδο το Κ.Δ.Σ. συνήλθε σε 4 συνεδρίες, ενώ η Γραμματεία της Οργάνωσης συνήλθε σε 25 συνεδρίες.

 

Σημαντικό γεγονός, ιστορικής σημασίας για την ΟΕΛΜΕΚ, την περίοδο αυτή ήταν η τέλεση στις 9 Ιουνίου 2016 των εγκαινίων των ιδιόκτητων Κεντρικών Γραφείων της Οργάνωσής μας. Τα εγκαίνια τέλεσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Αναστασιάδης και τον αγιασμό ο Μακαριότατος Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. κ. Χρυσόστομος Β΄. Η παρουσία των δύο κορυφαίων αξιωματούχων της Πολιτείας καταδεικνύει την αναγνώριση της προσφοράς, της δράσης και της συμβολής της ΟΕΛΜΕΚ στα εκπαιδευτικά πράγματα του τόπου μας. Όλοι οι παρευρισκόμενοι εξέφρασαν τα καλύτερα λόγια για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των γραφείων μας. Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα και σήμερα να ευχαριστήσω τα Κεντρικά Διοικητικά Συμβούλια των τελευταίων δεκαπέντε χρόνων που εργάστηκαν για να γίνει πραγματικότητα το έργο αυτό. Παράλληλα θα ήθελα να ευχαριστήσω τον αρχιτέκτονα μας κ. Ηρακλή Παπαχρίστου καθώς επίσης και όλες τις εταιρείες που εργάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου αυτού.

 

Τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησαν το Κ.Δ.Σ. την περίοδο Δεκεμβρίου 2015 – Ιουνίου 2016 είναι τα εξής:

 

Θα ήθελα να ξεκινήσω με την τελευταία απρόκλητη επίθεση που δέχθηκε ιδιαίτερα η Μέση Εκπαίδευση από τον Γενικό Ελεγκτή, με τη γνωστή επιστολή που απέστειλε στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού με ημερομηνία 11 Μαΐου 2016. Με κοινή ανακοίνωσή τους η ΟΕΛΜΕΚ και η ΟΛΤΕΚ τόνιζαν μεταξύ άλλων και τα εξής: «Το περιεχόμενο της επιστολής κρίνεται ως απαράδεκτο και προσβλητικό για τους  εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ενσυνείδητα υπηρετούν στο δημόσιο σχολείο και υλοποιούν την εκάστοτε επίσημη εκπαιδευτική πολιτική του κράτους.  Ως εκ τούτου, καλούμε τον Γενικό Ελεγκτή να ανακαλέσει το προσβλητικό περιεχόμενό της και ταυτόχρονα  να αποσύρει τις σχετικές συστάσεις του προς το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού […] Είμαστε πεπεισμένοι ότι η επιστολή  του Γενικού Ελεγκτή στηρίχθηκε σε εσφαλμένη και ελλιπή ενημέρωση, γεγονός που αφήνει ερωτήματα για τα αλλότρια κίνητρα εκείνων που «πληροφόρησαν» το Γραφείο του. Ο Γενικός Ελεγκτής πρέπει να κατανοήσει ότι δεν έχει την αρμοδιότητα να αποφασίζει για την εκπαιδευτική πολιτική του κράτους, ούτε να προβαίνει σε ενέργειες που αντιστρατεύονται τις αποφάσεις για υλοποίηση αυτής της πολιτικής. Συνεπώς, θεωρούμε απαράδεκτη τη σύσταση προς το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού για μη συμπερίληψη και απόσυρση από τον προϋπολογισμό του 2017 των δαπανών που αφορούν στην υλοποίηση συγκεκριμένων πτυχών της εκπαιδευτικής πολιτικής».

 

 

I). ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡYΘΜΙΣΗΣ

 

Η Οργάνωσή μας την περίοδο αυτή διαχειρίστηκε πέντε βασικά ζητήματα που έθεσε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.

 

1. Νέο Σύστημα Διορισμών στην Εκπαίδευση, 2. Διαμόρφωση Ενιαίας Πολιτικής για την Επαγγελματική Μάθηση των Εκπαιδευτικών Λειτουργών, 3. Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, 4. Παγκύπριες Εξετάσεις και Εξετάσεις Τετραμήνων και 5. Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών και του Εκπαιδευτικού Έργου.

 

1. Νέο Σύστημα Διορισμού στην Εκπαίδευση

 

Στο πλαίσιο του νέου Συστήματος Διορισμού στην Εκπαίδευση προχώρησαν και οι αποπαγοποιήσεις 231 μονίμων θέσεων για τη σχολική χρονιά 2016-2017, ανεβάζοντας τον αριθμό των μονιμοποιήσεων στις 507. Έτσι υπερκαλύφτηκαν οι θέσεις που υποσχέθηκε το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού τον Ιούλιο του 2015. Για τη σχολική χρονιά 2017-2018 θα απομένουν 211 θέσεις τουλάχιστον.

 

Σε σχέση με το θέμα της κατανομής των θέσεων κατά ειδικότητα δεν υπήρξε και η καλύτερη συννενόηση με τη Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης. Πραγματοποιήθηκε μια συνάντηση μόνο στην οποία καθορίστηκαν τα γενικά κριτήρια της κατανομής. Η Οργάνωσή μας εμμένει στη θέση της ότι για σκοπούς διαφάνειας θα πρέπει να της δίνονται όλα τα αριθμητικά δεδομένα που καθορίζουν την κατανομή των θέσεων στις διάφορες ειδικότητες.

 

Η Οργάνωσή μας θα τοποθετηθεί, αφού λάβει τις τελικές προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για τους Κανονισμούς οι οποίοι προβλέπεται, να θεσπιστούν με βάση τη Νομοθεσία για το Νέο Σύστημα Διορισμού. Οι Κανονισμοί αυτοί αφορούν τις εξετάσεις και την αξιολόγηση των νεοεισερχομένων εκπαιδευτικών για σκοπούς μονιμοποίησης.

 

Σε σχέση με το ζήτημα των συναδέλφων που έχουν συμπληρώσει υπηρεσία 30 μηνών η Οργάνωσή μας απέστειλε επιστολή στον Υπουργό Οικονομικών στις 17 Φεβρουαρίου 2016 με την οποία ζητά «όπως γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για να μετατραπούν και τα συμβόλαια των εκπαιδευτικών με 30μηνη υπηρεσία σε αορίστου χρόνου, στα πρότυπα της εφαρμογής αυτής της πρακτικής στην υπόλοιπη Δημόσια Υπηρεσία και όπως έχει συμφωνηθεί να γίνει και για ιατρούς, νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό».  Η επιστολή μας δεν έχει ακόμη απαντηθεί.

 

2. Ενιαία Πολιτική για την Επαγγελματική Μάθηση των Εκπαιδευτικών Λειτουργών

 

Η Οργάνωσή μας πέτυχε, μέσα από την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου της 19ης Αυγούστου 2015, την ανάθεση συγκεκριμένων καθηκόντων στους Παιδαγωγικούς Συμβούλους Β.Δ. Α΄, διασφαλίζοντας έτσι τη διατήρηση της βαθμίδας αυτής στη Μέση Εκπαίδευση. Το Πρόγραμμα εφαρμόζεται κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά σε εθελοντική βάση σε έξι Γυμνάσια – Λύκεια. Τα σχολεία εφάρμοσαν επιμορφωτικές δράσεις σύμφωνα με τις ανάγκες της σχολικής μονάδας. Έγινε επιμόρφωση των Β.Δ. Α΄ που θα αναλάβουν τον συντονισμό της δράσης. Οι συνάδελφοι επιμορφώθηκαν στο πλαίσιο της Σχολικής Μονάδας. Η επιμόρφωση δεν θα συνδέεται με την αξιολόγηση, αλλά με την αυτοβελτίωση και την αντιμετώπιση προκλήσεων / προβλημάτων / αναγκών της Σχολικής Μονάδας και των καθηγητών της. Η Οργάνωσή μας συμμετέχει στην Επιτροπή Παρακολούθησης του Προγράμματος της Επαγγελματικής Μάθησης.

 

Ήδη η Οργάνωσή μας έχει επισημάνει ότι θα πρέπει να αναβαθμιστεί το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και να στελεχωθεί κατάλληλα, αν επιθυμεί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει την επόμενη σχολική χρονιά σε καθολική εφαρμογή του Προγράμματος, όπως είναι και η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου.

Αναμένουμε την ολοκληρωμένη αξιολόγηση του Προγράμματος από το ΚΕΕΑ για να καταθέσουμε τις απόψεις της Οργάνωσής μας.

 

3. Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα

 

Ολοκληρώθηκε η πρώτη χρονιά εφαρμογής του Νέου Ωρολογίου Προγράμματος χωρίς σοβαρά προβλήματα. Ελάχιστοι μαθητές παρακάθισαν σε εξετάσεις μετάταξης για να αλλάξουν κατεύθυνση στη Β΄ Λυκείου. Μια στρέβλωση κατά την εφαρμογή του νέου Ωρολογίου Προγράμματος που παρουσιάστηκε ήταν η δημιουργία στην Α΄ Λυκείου 34 μικτών τμημάτων, δηλαδή  τμημάτων με μαθητές που ανήκουν σε περισσότερες από μια Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού. Η δημιουργία των τμημάτων αυτών, που ανέρχονται σε ποσοστό 12% του συνόλου, είναι αντίθετη με τη φιλοσοφία της πρότασης του νέου Ωρολογίου Προγράμματος. Η στρέβλωση αυτή έχει επισημανθεί και από την Επιτροπή Παρακολούθησης του ΝΩΠ. Η Επιτροπή Παρακολούθησης έχει επίσης αποδεχθεί εισήγηση της Οργάνωσής μας ότι πρέπει να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που προκύπτουν από την ποιότητα των μαθητών της 4ης Ομάδας Προσανατολισμού της Α΄ Λυκείου, με τη μείωση του ανώτερου αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα της Ομάδας αυτής.

 

Η Οργάνωσή μας συμμετείχε ενεργά στην Επιτροπή Παρακολούθησης της Εφαρμογής του Νέου Ωρολογίου Προγράμματος. Αναμένουμε τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της πρώτης χρονιάς εφαρμογής του ΝΩΠ που πραγματοποιεί το ΚΕΕΑ και ανάλογα θα τοποθετηθούμε.

 

Η Οργάνωσή μας προσδοκεί ότι το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα θα αναβαθμίσει το δημόσιο σχολείο και θα το καταστήσει πιο αποτελεσματικό και λειτουργικό, ιδιαίτερα στο επίπεδο του Λυκείου.

 

4. Παγκύπριες Εξετάσεις – Εξετάσεις Τετραμήνων


Η Οργάνωσή μας σε συνεδρία του ΚΔΣ στις 9 Μαΐου 2016, αφού μελέτησε την τελική πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για διαχωρισμό των Παγκυπρίων Εξετάσεων από τις Εξετάσεις Απόλυσης και την καθιέρωση εξετάσεων στο τέλος κάθε τετραμήνου σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου (για τη Γ΄ Λυκείου από τη σχολική χρονιά 2017-2018), κατέληξε στην εξής απόφαση:

«H ΟΕΛΜΕΚ επαναβεβαιώνει την απόφασή της 5ης Νοεμβρίου 2015 ότι συμφωνεί με τις βασικές αρχές της πρότασης που αφορούν:

(α) στο διαχωρισμό των Παγκύπριων Εξετάσεων σε Παγκύπριες Εξετάσεις Απόλυσης και Παγκύπριες Εξετάσεις Πρόσβασης, λόγω διαφορετικής φιλοσοφίας και σκοπού της κάθε εξέτασης.

(β) στην καθιέρωση εξετάσεων τετραμήνων στη Μέση Εκπαίδευση, στην ύλη του κάθε τετραμήνου ξεχωριστά,

(γ) στη διεξαγωγή των ανεξετάσεων τον Ιούνιο, ούτως ώστε να διασφαλίζεται η έγκαιρη στελέχωση των σχολείων,

(δ) στην καθιέρωση του θεσμού της περιόδου ανατροφοδότησης, ενισχυτικής και υποστηρικτικής διδασκαλίας μετά τις εξετάσεις τετραμήνων, με τρόπο που να λειτουργήσει προς όφελος των μαθητών και της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο».

 

Στην ίδια απόφαση το ΚΔΣ κατέθεσε και μια σειρά προτάσεων, κάποιες από τις οποίες δεν έγιναν αποδεκτές (με σημαντικότερη τη διαφωνία μας για την ύπαρξη δύο Επιτροπών Θεματοθέτησης). Θα αναμένουμε την κατάθεση της πρότασης στη Βουλή των Αντιπροσώπων, για να αναπτύξουμε τις τελικές μας θέσεις.

 

5. Κανονισμοί Λειτουργίας των Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης.

 

Στις 18 Απριλίου 2016 παραλάβαμε το τελικό κείμενο των Κανονισμών Λειτουργίας των Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης. Το ΚΔΣ της Οργάνωσης μας μελέτησε τους Κανονισμούς σε συνεδρία του στις 9 Μαϊου 2016 και σε απόφασή του μεταξύ άλλων τόνιζε τα εξής:

 

«H ΟΕΛΜΕΚ θεωρεί ότι οι υφιστάμενοι Κανονισμοί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων χρήζουν εκσυγχρονισμού, ούτως ώστε να καταστεί δυνατή η βελτίωση της λειτουργίας των δημόσιων σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης και η αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς όφελος των μαθητών. Η ΟΕΛΜΕΚ συμφωνεί με τις γενικές αρχές και τη φιλοσοφία της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για τους «ΠΕΡΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ 2016». Η ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει την ικανοποίησή της για τον τρόπο λειτουργίας της Επιτροπής διαμόρφωσης της πρότασης, στην οποία συμμετείχαν με εκπροσώπους τους η ΟΕΛΜΕΚ, η ΟΛΤΕΚ, η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων και Κηδεμόνων Μέσης Εκπαίδευσης και η ΠΣΕΜ, ούτως ώστε να διασφαλίζεται η μέγιστη κατά το δυνατόν συναίνεση κατά τη διαδικασία διαμόρφωσης της πρότασης».

 

Στη συνέχεια η Οργάνωσή μας στην απόφασή της κατέγραψε 28 εισηγήσεις για τροποποιήσεις στο κείμενο των Κανονισμών από τις οποίες μόνο δύο δεν έγιναν αποδεκτές. Θα αναμένουμε το τελικό κείμενο, το οποίο τώρα βρίσκεται στη Νομική Υπηρεσία για νομοτεχνικό έλεγχο και, αφού εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο, θα κατατεθεί στη Βουλή των Αντιπροσώπων, όπου η Οργάνωσή μας θα καταθέσει τις τελικές της απόψεις.

 

Η Οργάνωσή μας ζήτησε την άμεση προώθηση της θεσμοθέτησης των Κανονισμών Μετακινήσεων των Καθηγητών και των Βοηθών Διευθυντών. Παράλληλα εκκρεμεί και η θεσμοθέτηση κανονισμών για τις μετακινήσεις των Βοηθών Διευθυντών Α΄.

 

6. Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών και του Εκπαιδευτικού Έργου

 

Σε σχέση με την πρόταση για την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών και του Εκπαιδευτικού Έργου η Οργάνωσή μας αναμένει την τελική πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για το θέμα. Η Οργάνωσή μας απέστειλε από τις 2 Φεβρουαρίου 2015 τις απόψεις μας για το πολύ σημαντικό αυτό ζήτημα.

 

Η Οργάνωσή μας τόνισε ότι οι όποιες διαδικασίες αξιολόγησης, ιδιαίτερα όταν θα αφορούν την προαγωγή, θα πρέπει να στηρίζονται σε μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια και να σέβονται την αξιοπρέπεια των Εκπαιδευτικών. Επαναλάβαμε τη θέση μας ότι η Οργάνωση δεν συναινεί στην κατάργηση της κλίμακας του Βοηθού Διευθυντή Α΄, η οποία μάλιστα αναβαθμίζεται στους νέους Κανονισμούς Λειτουργίας των Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης. Τονίσαμε ότι δεν μας βρίσκει σύμφωνους η δημιουργία μιας πολυδάπανης Ακαδημίας Εκπαιδευτικής Ηγεσίας, ρόλο τον οποίο μπορεί να συνεχίσει να έχει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Θέση μας είναι ότι το πρόγραμμα επιμόρφωσης των διευθυντικών στελεχών της Εκπαίδευσης θα πρέπει να γίνεται μετά την προαγωγή των Εκπαιδευτικών.

 

Επαναλαμβάνουμε και σήμερα ότι η Οργάνωσή μας πιστεύει ότι απαιτείται το συντομότερο δυνατόν η θεσμοθέτηση ενός νέου συστήματος αξιολόγησης, το οποίο θα προωθεί την αξιοκρατία, θα εδράζεται σε αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια και θα καταργεί τη σημερινή αναχρονιστική μορφή του επιθεωρητή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

 

II). ΑΛΛΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

 

7. Προαγωγές

 

Με συστηματική δουλειά της Οργάνωσής μας αποπαγοποιήθηκαν 113 Βοηθών Διευθυντών, 25 ΒΔ Α΄ και 3 Διευθυντών. Ήδη η διαδικασία πλήρωσης των θέσεων προχωρεί με γρήγορους ρυθμούς από την ΕΕΥ. Η σχολική χρονιά 2016-2017 θα είναι η πρώτη χρονιά μετά το 2011 που θα ξεκινήσει με όλες τις διοικητικές θέσεις των Σχολείων μας να είναι συμπληρωμένες.

 

Σε σχέση με το θέμα της κατανομής των θέσεων κατά ειδικότητα δεν υπήρξε και η καλύτερη συννενόηση με τη Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης. Πραγματοποιήθηκε μια συνάντηση μόνο στην οποία καθορίστηκαν τα γενικά κριτήρια της κατανομής κατά ειδικότητα. Η Οργάνωσή μας εμμένει στη θέση της ότι για σκοπούς διαφάνειας θα πρέπει να τις δίνονται όλα τα αριθμητικά δεδομένα που καθορίζουν την κατανομή των θέσεων στις διάφορες ειδικότητες.

 

8. «Εναλλακτικός» τρόπος εισαγωγής στα Δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου

 

Στις 16 Φεβρουαρίου 2016 το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε Κανονισμούς «Περί Υπεράριθμων θέσεων σε Ειδικές Κατηγορίες στα Δημόσια Πανεπιστήμια Κύπρου». Η απόφαση αυτή προκάλεσε την άμεση αντίδραση της Οργάνωσής μας. Με πρωτοβουλία της ΟΕΛΜΕΚ συναντήθηκαν στις 17 Φεβρουαρίου 2016 οι τρεις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις και η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονέων και εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση στην οποία τονιζόταν μεταξύ άλλων και τα εξής: «Οι εκπρόσωποι των Οργανώσεων εξέφρασαν καταρχάς την έντονη διαμαρτυρία τους, γιατί το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού κατέθεσε ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου την εν λόγω πρόταση, χωρίς προηγουμένως να έχει ενημερώσει και διαβουλευθεί και με τους Οργανωμένους Γονείς και Εκπαιδευτικούς. Επί της ουσίας της πρότασης, Γονείς και Εκπαιδευτικοί επιβεβαιώνουν τη διαχρονική τους θέση ότι αντιτίθενται σε οποιανδήποτε «εναλλακτική διαδικασία» πλήττει το δικαίωμα όλων των μαθητών/τριών για ισότιμη διεκδίκηση θέσης στα Δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου. Ως εκ τούτου, δηλώνουν τη διαφωνία τους με τη συγκεκριμένη πρόταση, καθώς κρίνουν ότι με αυτήν υποσκάπτεται το Δημόσιο Σχολείο και ενισχύεται η Ιδιωτική Εκπαίδευση, ενώ παράλληλα ναρκοθετούνται οι μεταρρυθμιστικές προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου και για εκσυγχρονισμό του θεσμού των Παγκύπριων Εξετάσεων».

 

Με στόχο την αποτροπή της ψήφισης της πρότασης αυτή είχαμε συναντήσεις με όλα τα Κοινοβουλευτικά Κόμματα και στις 8 Μαρτίου 2016 παραχωρήσαμε από κοινού και οι τέσσερις φορείς (ΟΕΛΜΕΚ-ΠΟΕΔ-ΟΛΤΕΚ-Συνομοσπονδία Γονέων) δημοσιογραφική διάσκεψη. Σε τρεις συνεδριάσεις της Επιτροπής Παιδείας παρουσιάσαμε τεκμηριωμένα τις θέσεις μας. Τελικά λόγω των έντονων αντιδράσεών μας η ψήφιση των Τροποποιητικών Κανονισμών αναβλήθηκε για την επόμενη Σύνοδο της Βουλής. Ήταν ακόμη μια δύσκολη μάχη για τη υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των ίσων ευκαιριών πρόσβασης των παιδιών μας στα δημόσια Πανεπιστήμια. Η Οργάνωσή μας δηλώνει την ετοιμότητά της να συνεχίσει την προσπάθειά της για αποτροπή της ψήφισης της πρότασης αυτής από τη νέα Βουλή.

 

9. Σχέδια Υπηρεσίας της ειδικότητας Τεχνολογίας και Σχεδιασμού και Τεχνολογίας

 

Σε σχέση με το χρονίζον αυτό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι καθηγητές Σχεδιασμού και Τεχνολογίας, το οποίο επηρεάζει άμεσα την αξιολόγηση και συνεπώς την επαγγελματική τους ανέλιξη, η Γραμματεία ανέλαβε μια σειρά ενεργειών και πέτυχε να προωθηθεί η επίλυσή του. Στις 19 Φεβρουαρίου 2016 συνήλθε η Εξ Υπουργών Επιτροπή (Υπουργοί Οικονομικών, Παιδείας και Δικαιοσύνης) στην οποία η Οργάνωσή μας κατέθεσε επί του θέματος τις γνωστές τις απόψεις. Ήδη στις 13 Μαΐου 2016 εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο η τροποποίηση του Σχεδίου Υπηρεσίας. Απομένει το τελικό στάδιο που είναι η έγκριση της τροποποίησης από τη Βουλή των Αντιπροσώπων. Ευελπιστούμε ότι το θέμα αυτό θα είναι από τα πρώτα που θα συζητήσει η νέα Επιτροπής Παιδείας. Μα ικανοποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι ένα θέμα που διαχειρίζεται για χρόνια η ΟΕΛΜΕΚ πλησιάζει στην αίσια επίλυσή του.

 

10. Κρατικό Μισθολόγιο

 

Σε σχέση με την υλοποίηση της απόφασης της ΠΣΓΑ της 17ης Δεκεμβρίου 2015 για το Κρατικό Μισθολόγιο, η ΟΕΛΜΕΚ προχώρησε στις εξής ενέργειες:

 

-       Σε κοινές συναντήσεις των τριών Εκπαιδευτικών Οργανώσεων (ΟΕΛΜΕΚ – ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ) στις 14/1/2016, 1/2/2016 και 4/2/2016 λήφθηκαν κοινές αποφάσεις για τη διαχείριση του θέματος και προχωρήσαμε στη δημιουργία κοινού μετώπου.

-       Στις 21 Μαρτίου 2016 πραγματοποιήθηκε κοινή συνάντηση των τριών Οργανώσεων με τον Υφυπουργό Παρά τω Προέδρω από τον οποίον ζητήθηκαν διευκρινίσεις επί της κυβερνητικής πρότασης και του αναφέρθηκαν οι θέσεις των τριών Οργανώσεων.

-       Πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις των τριών Οργανώσεων με όλα τα Κοινοβουλευτικά Κόμματα (πλην του ΕΥΡΩΚΟ, το οποίο δεν όρισε συνάντηση). Όλα τα κόμματα έθεσαν κυρίως το θέμα της αναγκαιότητας του διαλόγου μεταξύ Κυβέρνησης και Συνδικαλιστικών Οργανώσεων για το θέμα του Κρατικού Μισθολογίου

-       Ζητήθηκαν συναντήσεις και με τις άλλες Συνδικαλιστικές Οργανώσεις, οι οποίες όμως δεν ανταποκρίθηκαν, πλην της ΠΕΟ, με την οποία η συνάντηση ακόμη εκκρεμεί.

-       Το θέμα του Κρατικού Μισθολογίου συζητήθηκε σε δύο συνεδριάσεις της Επιτροπής Οικονομικών (22/3/2016). Η Οργάνωσή μας κατέθεσε τις θέσεις της ΠΣΓΑ.

-       Υλοποιώντας κοινή απόφαση οι τρεις Οργανώσεις συναντήθηκαν με εκπροσώπους του Τμήματος Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της Deloitte και ζήτησαν προσφορά για την ετοιμασία μελέτης για την αξιολόγηση της κυβερνητικής πρότασης για το Κρατικό Μισθολόγιο και για κατάθεση προτάσεων για το θέμα των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των μονιμοποιηθέντων συναδέλφων μετά τον Οκτώβριο του 2011 (Ταμείο Προνοίας). Η προσφορά υποβλήθηκε το τρίτο δεκαήμερο του Μαΐου και ανέρχεται στις €22.000 + ΦΠΑ. Αναμένουμε την απάντηση της ΠΟΕΔ για το θέμα.

 

Το ΚΔΣ ανέπτυξε όλες τις πιο πάνω ενέργειες για το θέμα το Κρατικού Μισθολογίου. Το θέμα εκκρεμεί ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών. Το ΚΔΣ σκοπεύει μαζί με τις άλλες Εκπαιδευτικές Οργανώσεις να πραγματοποιήσει νέες συναντήσεις με τα Κοινοβουλευτικά κόμματα και τις άλλες Συνδικαλιστικές Οργανώσεις.

 

11. Διεθνείς Σχέσεις

 

Η ΟΕΛΜΕΚ συμμετείχε με τη Γενική Γραμματέα Βαλεντίνα Σαλτέ σε επιμορφωτικό Σεμινάριο της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Εκπαιδευτικών (ETUCE) που πραγματοποιήθηκε στη Μάλτα από τις  29 Φεβρουαρίου – 2 Μαρτίου 2016 με θέμα:

«Επένδυση στην Εκπαίδευση. Ενισχύοντας την εμπλοκή των εκπαιδευτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων στο Ευρωπαϊκό Εξάμηνο».

 

O Σωτήρης Παπαμωϋσέως, ως εκπρόσωπος  όλων των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων της Κύπρου στον Κοινωνικό Διάλογο συμμετείχε στο 1ο Εκπαιδευτικό Σεμινάριο με συνδιοργανωτές την Ευρωπαϊκή Οργάνωση Εκπαιδευτικών ( ETUCE ) και την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία των Εργοδοτών στην Εκπαίδευση ( EFEE ) που πραγματοποιήθηκε στη Μαδρίτη στις 11 Δεκεμβρίου 2015 με θέμα: «Οι Κοινωνικοί Εταίροι προάγοντας αξιοπρεπείς χώρους εργασίας στον τομέα της Εκπαίδευσης για μια πιο υγιεινή  εργασιακή ζωή»  και επίσης στην τελική συνδιάσκεψη για το ίδιο θέμα που πραγματοποιήθηκε στο Βουκουρέστι από τις 9 Ιουνίου - 10 Ιουνίου 2016. Επίσης συμμετείχε στο Συνέδριο ολομέλειας στο πλαίσιο του Κοινωνικού Διαλόγου που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 19 Φεβρουαρίου 2016 και στο  Εκπαιδευτικό Σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στη Μάλτα από τις 9 Μαρτίου - 11 Μαρτίου 2016 με θέμα : «Προάγοντας την ισότητα των φύλων στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού διά μέσου του Κοινωνικού Διαλόγου».

 

 

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,

 

Κατά την περίοδο αυτή το Κ.Δ.Σ.  ανέπτυξε μια σημαντική δραστηριότητα και διαχειρίστηκε, τόσο τα τρέχοντα και καθημερινά προβλήματα των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης, όσο και τα σημαντικά ζητήματα που τίθενται στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του Εκπαιδευτικού μας συστήματος. Εκείνο που οφείλουμε είναι να διατηρήσουμε την ενότητα της Οργάνωσής μας, και, μέσα από μια προσπάθεια σύνθεσης των αντίθετων απόψεων, να επιδιώξουμε το καλύτερο για το Δημόσιο Σχολείο.

Η προσπάθεια για διασφάλιση και αναβάθμιση αφενός του Δημόσιου Σχολείου και της Δημόσιας Εκπαίδευσης, και αφετέρου του κύρους και της αξιοπρέπειας των καθηγητών/καθηγητριών, είναι συνεχής και αδιάκοπη. Θεωρούμε όμως ότι η ΟΕΛΜΕΚ αποτελεί διαχρονικά τον βασικό εκπαιδευτικό εταίρο που υπερασπίζεται με συνέπεια και σταθερότητα τη δημόσια εκπαίδευση.

Ευχαριστίες επιθυμώ να εκφράσω προς τα μέλη της Γραμματείας και του ΚΔΣ, για τη συνεργασία που είχαμε μέσα στα πλαίσια της λειτουργίας των συλλογικών οργάνων της ΟΕΛΜΕΚ. Τέλος, ευχαριστώ το προσωπικό της ΟΕΛΜΕΚ που με προθυμία ανταποκρίνεται σε όλες του τις υποχρεώσεις.

Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες, είμαι στη διάθεσή σας να απαντήσω σε κάθε διευκρινιστική σας ερώτηση επί του απολογισμού του Κ.Δ.Σ. Είμαστε έτοιμοι, να ακούσουμε με προσοχή την εποικοδομητική σας κριτική, αναγκαία για τη βελτίωση ακόμη περισσότερο της δουλειάς και του έργου που επιτελεί το Κ.Δ.Σ. της Οργάνωσής μας.

Σας ευχαριστώ που με ακούσατε και εύχομαι σε όλους και όλες καλή δύναμη για να ολοκληρώσουμε τις εργασίες της τρέχουσας σχολικής χρονιάς και καλό καλοκαίρι.

 

Σας ευχαριστώ

 

 

Λευκωσία,  16 Ιουνίου 2016

Αρ. πρωτ. ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ (ΠΣΓΑ ΙΟΥΝΙΟΣ 2016)

 
ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ